Sunday 29 January 2012

"Subhanakala 'ilmalana illa ma'allamtana innaka antal 'alimulhakim."

Solat Istikharah, Cara Terbaik Untuk Meleraikan Kekeliruan

Motivasi Islamik : Solat Istikharah, Cara Terbaik Untuk Meleraikan Kekeliruan


Jelas apabila kita mencintai seseorang dan ingin mengahwininya, yang kita perlu lakukan adalah usaha. Pergi buat perbincangan dengan keluarga, persediaan diri, kemudian merisik, melamar, berta'aruf dengan pasangan semasa ruang pertunangan dan seterusnya menyegerakan perkahwinan. Bukannya duduk diam, pendam perasaan dan mengharap semata-mata. Yang lelaki boleh melamar, yang perempuan juga boleh melamar melalui wakil. Tiada masalah. ~Hilal Asyraf~


-----------------------------------------
Dah pernah try Istiqarahh? Me. Pernah. Once or twice. Not sure. Tapi time tuhh tak khusyuk lahh kot. coz tak empty kan mind setting. Empty kan mind setting? Pebenda tuhh. Thats meant dok pk pasai orang tuhh or kite mmg dengan orang tuhh.

So ofcos lahhh kite dok terbayang kan orang tuhh. Buat Istikharah pun ada cara nya. Umumnya kite kene kosongkan mind setting and no direct attachment with the person/s. Meant takyahh contact lah senang cite dalam waktu yang tertentu ketika "Istikharah". Bukan pe, cuma nak dapatkan kepastian yang jitu agar fikiran tak dikelirukan or dibayangi dengan bende-benda camgituu. Pastuhh buat kene berkali-kali. Bukan sekali je kann. Petunjuk dalam pelbagai bentuk. Yang pasti, hati kita akan berasa "tenang" dengan jawapan/orang itu.

Kesimpulannya, memang teringin nak buat. One fine day kot. Insyaallah. Mungkin pada masa terdekat nh ke. Who know kann. Doakan yang terbaik untuk semua.

Be a Man. Dont approch her. Approch her "wali" - Indeed.

Ok. dah habis waktu berangan. mari start www-ing. "Selamat"


Salam perantauan,
nabilahabd.rahman

1 comment: