Saturday 31 December 2011

2012? Bismillahirahmannirahhim :)

Bismillahirrahmanirrahim
(Dengan nama Allah, yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang)

Assalamualaikum kengkawan :)

Alhamdulillah. Bersyukur kita dengan nikmat iman dan islam. Kita masih lagi berada dijalanNya. Alhamdulillah. Semoga hati-hati kita lebih istiqamah dan dekat padaNya. Insyaallah. Semalam before tido bace and hayati makna surah Al-Mulk. sebak je rase. sedihh tak terhingge :") makna surah Al-Mulk nh betol2 buat aku rase insaf. Semoga tahun baru nh, jadi lebih baik. Jadi hambaNya dan anak yang solehah. Insyaallah.

‘Ya Allah, cucilah dosa-dosaku dengan air es dan salju, dan bersihkanlah hatiku dari dosa-dosaku sebagai pakaian yang putih dibersihkan dari kotoran.’
(HR Muslim)

Aisyah juga meriwayatkan bahwa Nabi saw berdoa, ‘Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari adzab neraka Jahannam, dari siksa kubur, dari buruknya ujian kekayaan dan kemiskinan, dan berlindung kepada-Mu dari kejahatan dari huru-hara Dajjal. Ya Allah, bersihkanlah dosa-dosa ku dengan air es dan salju, sucikanlah hatiku dari dosa-dosa sebagaimana pakaian putih dibersihkan dari kotoran, dan jauhkanlah dariku dosa-dosa sejauh jarak timur dan barat. Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari kelambanan, kepikunan, dosa, dan hutang.’
(Shahih al-Bukhari, 5900)

Tahun 2011 banyak kenangan pahit manis. Terlalu banyak. Alhamdulillah. Allah still bagi peluang untuk bersama denganNya, perbaiki diri. Alhamdulillah. Kasih sayang Allah melebihi kemurkaanNya :")

A few pic that i would like to share around this month:


# MC for Department Event. Alhamdulillah. everyting went well, with Allah helps :)


# skyview at Menara Alor staq *Masjid Al-Bukari


# kek comel sangat. takmampu makan, bagi dekat orang lain. hehh

Mari tutup buku lama dan buka "buku baru" dengan nawaitu yang lebih jitu ke arah keredhaanNya. Living here for Hereafter. Insyaallah.
-nabilahabdrahman-

No comments:

Post a Comment