Saturday 10 December 2011

Fake it till you make it :)

Assalamualaikum my lovely friend,

semoga sentiasa di dalam rahmat dan perindunganNya.
2day spend time dgn reading new book yg baru shopping harituhhh.
best sgt, title die Sekolah Cinta Rasulullah :)

sedih dan sebak bace sirah Nabi nh. teringat betape besarnya pengorbanan Rasulullah dan para sahabat. disiksa, dihina, dicerca keraana menyebarkan syiar Islam. Subahannallah. sebakkkk :")
Andai kita di zamanNya, mampukah kita menjadi sekuat Bilal Bin Rabah, setabah Sumayyah dan suaminya Yasir? mampukah kita menghadapi semua itu?

kita kini berhadapan di dunia di mana di depan, di belakang, di kanan dan di kiri penuh dengan ujian, dosa. di manakah kita berada? Semoga Allah tetapkan hati kita dijalanNya. semoga Allah tak bolak balik kan hati kita yg lemah ini.
sungguh, Rasulullah dan sahabat diuji dengan hebat. kita yg diuji dgn sedikit ini pun kadang-kadang mengeluh. Ya Allah. Mari kita muhasabah diri kembali *especially me.


tis wik bz handle event. and Alhamdulillah, Allah permudahkan segalany. syukur sangat-sangat. sambutan pun Alhamdulillah diterima baik :)
First time handle event nh. Alhamdulillah. takde apa yang aku dapat panjatkan selain memujiMu YaRabb.

thanks sgtsgt kpd mereka yg terlibat secara langsung dan tidak langsung
3 days event berjalan lancar. even balik lambat, tapi penat berbaloi-baloi. hehh. Alhamdulillah. staffs lain bg komen positive. gembira hati ini :)

nextwik kne jd MC utk HCDC punye event. hope semua berjalan lancar hendaknya. with Allah helps. Insyaallah.


ok. nak sambung reading lagi. jom!

p/s: mlm nh gerhana bulan. and mlm nh wedd myfriend kt dewan perdana felda.
tp xpt attend. abah pun baru lps operate. xnk sshkn sape-sape. Alhamdulillah keadaan abah pun makin stabil and ok.

banyak kali tak dpt attend wedd myfriend. cz xd kenderaan. nanti lahh. if ad hsbnd Insyaallah boleh g memane bersame mahram. hehh. tp calon nya dimana yaaa?hehh.mengarut je.

k lahh. doakan sya ye! me too. doakan utk kita semua.

"Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami pemimpin orang-orang bertakwa"
(Al-Furqan : 74)

nabilahabd.rahman
home sweet home

"Aku seorang insan yg sedang bermujahadah agar ada DIA dihatiku. Aku belum sampai ke tahap mencintaiNya, tetapi aku yakin aku telah memulakan langkah untuk mencintaiNya. Selangkah aku mendekat, seribu langkah DIA merapat."

No comments:

Post a Comment