Monday 26 September 2011

Zauj' sudikah kiranya kamu menemaniku mengunjungi Baitulharam - Nabilah

This entry meant to be post yesterday, but due to Internet prob, HERE its today!

--------------------------------------------------------------------------

Bismillahirrahmanirrahim
(Dengan nama Allah, yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang)

Assalamualaikum.

Apa kabar iman mu hari ini? Harap-harap sihat, dan sentiasa sihat untuk bermujahadah di jalanNya. Me too. Doakan iman kita sama-sama sihat dan sentiasa istiqamah dijalanNya ye :") Iman kita nh kadang-kadang ada naik turun nya. So, beware my dear friends! Wiken nh mcm-mcm program sebab syawal dah nak berlabuh. Me too, baru wiken nh lah keluar jalan.

Lately nh macam terpanggil nak join usrah. nak bersihkan hati yang kotor ini :") and ofcoz nak tambah ilmu agama yang cetek dalam diri ini. Ada juga dok jenguk usrah online, tapi tak same ann dengan yang f2f nye. Hope dapatlah join one day nanti. Insyaallah.

Ok topic pada hari ini adalah berkenaan dgn Rumaah Ibadat yang paling best - Mekah. Jumaat hari tuh, dah masuk gaji. pastu berkira-kira nak saving. ada benda nak buat. hehh. senanye teringin sangat-sangat nak g Mekah. nak datang ke rumah Allah :") selalu tengok kat tb je. Harap-harap sempatlah sampai kan. Rindu rumah Allah, even takpenah g, tapi hati sebak bile pk pasal tuh. Lagi-lagi tengok Kaabah, even dalam tb pun. Harap=harap sampailah hajat ke sana. Insyaallah. Doakan kita semua dapat g sane ehh. And oleh kerana itu, saya plan nak saving duit gaji siket-siket. sebab nak g sane. takdapat g UK pun takpe lahh. boleh cancel kasi chance g Mekah dulu.

Kalau time pose ada tunjuk solat tarawikh kat Mekah. Dah tuh, mesti meleleh je air mate. #sebakkk kot. rase hina sangat dimataNya. rase kerdil. rase tak layak.
tapi Allah still terima kita. still bagi kita peluang dijalanNya. Guide me to the straight way (Al-Fatihah: 6)Allah takpernah jemu untuk mendengar rintihan kita. Cuma kite je, kadang-kadang ditimpa mud jemukan. Ya Allah :")
Kita rase kita dah cukup baik, tetapi senanye banyak manekah iman kita? Solat pun kadang-kadang terlepas pandang diakhir waktu. dah tuh, kadang-kadang nak cepat lahh. Bila tgk rakaman solat terawikh dari Mekah, baru kita tahu ramai lagi umat Islam di seluruh dunia. Layakah kita digelar soleh dan solehah?
Ya Allah, bantulah hambaMu ini dalam mencari keredhaanMu. Ameen.

Ok, tu je impian pada kali ini. Harap-harap Allah jemput sebagai tetamu Rumah Ibadat yang dirindui oleh semua umat Islam. Insyaallah :")

And, doakan saya dapat pergi sane ehhh kengkawan! Tqqqq.


p/s: Alhamdulillah, semalam baru beraya! (Sabtu)


Zauj' sudikah kiranya kamu menemaniku mengunjungi Baitulharam -
Nabilah Abd. Rahman
25 Sept 2011 (Sunday)

No comments:

Post a Comment