Sunday 29 April 2012

Allah tak kan uji kita dengan sesuatu yang kita tak mampu, kann? :')

Bismillahirrahmanirrahim
(In The Name of Allah, The Most Gracious and The Most Merciful)

Assalamualaikum.

Today kecoh dengan macam- macam benda jadi. Di FB, media dan ofcoz umum hangat mengatakan tentang issue hari ini. Pada saya, tidak ada yang betul, juga tidak ada yang salah. Saya tidak menyebelahi mana mana pihak. Siapa saya untuk judge mereka? hehh.

Lately nh selalu sakit kepala. I dun noe y. sakit tu kerap menyapa. Mengingatkan kepada kematian. Ye, kematian yang pasti hadir dalam setiap benda yang bernyawa. Tersenyum sendirian memikirkan diri yang tidak punya apa-apa. Bukan bangga, tetapi sedih dengan diri sendiri yang kadang-kadang alpa dibuai waktu :/

Tadi baru lepas tengok mubi. Pasal seorng wanita yang sakit, but she commit with her life. and work. The best part is she never give up as she always motivate herself to go on with her life. but she avoid "series" relationship. I know she afraid with her life. dapat ke lelaki tu terima die, jage die, etc.

Hehh. So I did put mylife in her place. Seriesly, Im also afraid if one day it happens to me. Yess. I know, bile kita diatas, mungkin ramai yang mendekati. tapi bila kita dibawah? bila kita susah, bila kita sakit. Ade ke orang yang betul-betul ikhlas akan bersame kite. ke sebab kesian ke apetahh. Do the same people stay with us? sobbss. Mungkin ketika itu kita tidak punya apa-apa untuk dipertaruhkan lagi. When the time come, nobody with you, just remember that Allah will never leave you. NEVER :')


"Kadang Allah melapangkan kita, agar kita tidak kufur dalam kesempitan
Kadang Allah menyempitkan kita,agar kita tidak terlena dalam kelapangan
Kadang Allah melepaskan kita dari keduanya,agar kita tidak terbuai kesenangan. Indeed."



Allah tak kan uji kita dengan sesuatu yang kita tak mampu, kann? :')
nabilahabd.rahman

No comments:

Post a Comment