Thursday 2 February 2012

Low Immunity :')

Salam.

Dear contengan bisu.

Hari nh rase upsad sesangant. tatau nape. *ofcos lahh aku je tahu kann. today rase nak nanges tau tak. dalam office pu rase tengah lap airmate dalam hati. mate opcos dah berkace-kace ditahan bagai. otw balik pun lap air mate lagi. sekarang baru berani nak keluar. wuwuuuu. nh sebab dah lame pendam sangat kot. sebab takde sape nak luahkan, so aku kongsi dengan hang je lahh ehh contengan bisu.

huarghhh. lagi satu nak nanges sebab perut pedih. sampai rumah tadi meluru makan nasi. taksempat lunch tadi. dah tuhh makan nasi dengan lauk yang sedap, tapi aku jadi sebak. sebak sebab aku makan pun bertambah-tambah pedih perut. if korang ade peluang, makan lah sedap-sedap ye. ma selalu saund bile terskip meal. "Tak gune duit banyak-banyak bile dah sakit". Yes, you are rite ma. sekarang nh pun sebu lagi perut. depan mate ade brownies, tapi apelah gune makanan yang sedap bagai bile perot dah pedih cangini. hewww T___T Kalau berterusan camgini, confirm gastrik datang balik. sighhh.

Sebak singgah lagi dalam hati. Macam-macam berlegar-lagi dalam fikiran sejak tadi. Lately nh bile jadi camnh, aku rase aku selalu tabah. Aku rase aku cukup kuat nak hadapi semua nh sensorang. tapi aku kadang-kadang alpa Ya Allah. Siapalah aku tampa bantuanMu. Hanya hamba Mu yang kerdil. Yang meminta ikhsan dan belas kasihan Mu. Ya Allah, tiada satu benda pun yang Engkau takdirkan tampa sebarang sebab. Semua terlukis hikmah disebaliknya. Ya Allah, aku lemah tampa Mu. Engkaulah yang Maha Mengetahui segalanya. Andai ini yang Engkau yang terbaik yang takdirkan untuk ku, tabahkan lah hati ku untuk melaluinya. Pimpinlah aku bersama-sama di jalam Mu. Jangan biarkan aku lalai atau bergantung kepada diri ku sendiri walau seketika jua.


"And Allah found you lost, and guided,you."
(Ad Dhuhaa: 7)


We share One soul,
We share One land,
We have One time,
To understand.

nabilahabd.rahman

No comments:

Post a Comment